Zomercompetitie 18-07

Maandag, 18 juni 2018

De 7e wedstrijd voor de Zomercompetitie was een Marathon in de Lemstervaart en winnaar werd A. Tielbeke.

Op zaterdag 16 juni aan de lemstervaart werd de eerste marathon van deze competitie gehouden. In de pauze is er een broodmaaltijd met zoute haring en drinken en na afloop nog een hapje en een drankje al met al een gezellige dag. Het weer werkte ook nog mee, met 21 graden en zo nu en dan een zonnetje en een westelijke wind. Met de vaste stok was het zoeken om een visje te vangen, met hier en daar een mooie brasem, maar om veel kilo's te vangen moest de feeder gebruikt worden. In de A-groep werd Adri Tielebeke eerste,die met de feeder bijna negen kilo ving waar onder een aantal mooie brasems, tweede werd Roel Boeve met met met ruim zeven kilo en een eervolle vermelding voor Catrienes Bosma die ruim zes kilo ving met de feeder wat goed was voor de derde plaats. In de B-groep werd Dolf Hagen eerste met ruim drie kilo, ondanks zijn hoge leeftijd van 85 jaar doet hij het heel goed. En tweede werd Jan Willem van Dijk samen met Gert Timmerman allebei met 2.5 kilo.

Uitslag A-groep:

1.A. Tielebeke 8970 gram.
2.R. Boeve 7260 gram.
3.C. Bosma 6260 gram.
4.K. v. Woerden 3410 gram.
5.G. Hecker 2900 gram.
6. F. de Munnik 2410 gram.
7. R. v. Dijk 1960 gram.
8. P. War 1560 gram.

Uitslag B-groep:

1.D. Hagen. 3070 gram.
2.J.W. v. Dijk 2510 gram.
2.G.Timmerman. 2510 gram.
4.G.v.Dijk 2130 gram.
5.J. Bosman 2120 gram.
6.W. Tielbeke 2110 gram.
7.W. Visch 1560 gram.

Volgende viswedstrijd voor de zomercompetitie is 30 juni Zaterdagochtend in Kanaal Beukers loting 7.00 uur ter plaatse.
Daar voor zijn er nog twee woensdagavonden vissen en wel op 20 en 27 juni, loting 18.00 uur ter plaatse.
20 Juni is het in Marknesse bij de Punt en 27 Juni in Emmeloord aan de Urkerweg bij de stelconplaten.