Verslag Jeugdvissen 2014

Woensdag, 21 januari 2015

De Jeugdvissers hebben een gezellige middag gehouden en zijn er diverse prijzen uitgereikt.

Woensdag 17 december 2014 hebben we het visjaar van de jeugd weer afgesloten. We hebben eerst met zijn allen lekker pannenkoeken gegeten en daarna hebben we de prijsuitreiking gehad. Dit jaar is Sven van Lunteren eerste geworden. Hij heeft 698 cm vis gevangen. Tweede Tessa van de Bos, zij heeft 694 cm vis gevangen. en derde Elke Iepsma, zij heeft 496 cm vis gevangen. De kanjerprijs ging dit jaar naar Sem Houtman. Dit jaar is er erg veel vis gevangen om en nabij de 50 meter. Wel hadden we dit jaar veel last van snoeken , als er vis werd teruggezet werd hij meteen gepakt door een snoek. Maar ook daar wisten we raad mee, Timo Iepsma ving de vis en heeft hem verderop uitgezet, daarna lukte het weer. Na de pannenkoeken en de prijsuitreiking hebben we bingo gespeeld en daarna geknutseld ,met spul wat we van duurzaam Marknesse hebben gehad. Al met al weer een gezellige middag, die niet mogelijk was zonder de steun en hulp van veel mensen. Bedankt Lenie van de Veen, De visopa’s, de moeders , Ria Verwer, T Snoekje, Fam Ennik en Aben van de Schelde, het was weer fantastisch. Foto’s zijn geplaatst in het fotoalbum.

Wanneer het weer het toelaat gaan we weer beginnen met het vissen .

Lisette Harkema.